Tuesday, January 20, 2009

SELAMAT HARI LAHIR

20 Januari 1988. Itulah tarikh dimana aku dilahirkan tapi tak tahu pukul berapa yang penting aku lahir dengan selamat di Hospital Sandakan. Masa tu bapak aku bertugas dekat sana sebab tulah aku lahir kat sana.

Bercakap pasal hari lahir, setengah orang mungkin seronok, bahagia dan seumpamanya. Mungkin ada juga yang bersedih. Pada aku 20 Januari sama seperti hari-hari lain. There have nothing special about the day. Just because I was born on the day. Just that.

Kadang kenangkan balik, seingat aku, tak pernah pun celebrate birthday. Tak kiralah dengan family ke dengan member ker or even dengan girlfriend. Tapi tak tahulah masa kecik-kecik dulu sebab dulu my mak cik suka belikan kek. Time tu aku around 3 or 4. Or maybe 2 years old.

Salah satu faktor aku tak merasa semua benda tu adalah sebab aku duduk kampung. Mungkin alasan ni akan ada orang cakap tak boleh diterima pakai, tapi itulah alasan yang aku boleh berikan. Sebabnya, banyak benda lain yang boleh diingat daripada ingatkan birthday. Antara aku dengan adik beradik even dalam family, tak pernah main wish birthday. Sebab itu aku tak kisah sangat pasal birthday.

Malam tadi first person yang wish aku is my… tak nak beritahu siapa, korang carilah sendiri. Kalau dia tak wish mungkin aku tak tahu hari ni birthday aku. Then barulah bertalu-talu phone aku ditembak dengan sms. Happy Birthday Ali… itulah antara ayat yang diucapkan. Seperti yang ku katakana tadi, aku layan macam tak de perasaan even say thank you.

Sampaikan adalah orang ni yang marah aku sebab tak say thank you bila kena wish. Sorry my friends, diri ini masih tak biasa dengan ucapan-ucapan sedemikian.

Well…

HAPPY 21st BIRTHDAY TO ME….

4 comments:

hans said...

Aku ker yang 1st wish?
hahahahhaha
aku xkisah la ko punya bday..
tapi besday aku..aku kisah...
mau kasi hadiah next sem yeahhh
gagagagaga

DicKiE aDaMs said...

hepy besday jowo!! :P

Aliya Azmi said...

aiyo ali megaaaaaaaaaaaaaaa

happy birthday!!! :D

diyana88 said...

sape yer yg wish tue? heheh