Saturday, March 28, 2009

HATI & DUNIAKU...untuk siapa???

Keliru dengan diri ini...
Memikirkan masa depan yang bakal ditempuhi...
Entah dengan siapa akan berada di sisi...

Layakkah masa depan untuk ku???
Sedangkan hati & duniaku sendiri keliru...
Mencari dimana hendak dituju...
Dan bersama siapa meneruskan liku...

Rangkap pantun yang tertulis secara tidak langsung pabila memikirkan masa depan yang akan ku harungi. Entahlah kadang aku bingung... Layakkah aku untuk dia??? Dunia ku dan dunianya berbeza. Persamaan sukar sekali untuk dicari.

Hatiku...
Itulah duniaku.

Kerana hati dan pemikiran aku sendiri yang akan menentukan kehidupan aku bagaimana. Namun, hati ku... tak tau nak cakap macam mana; ianya pernah dimiliki. Tapi duniakan sukar untuk diterima.

Dunianya terlalu mulia dan suci. Sedangkan dunia ku... boleh kata hancur dan tak salah aku katakan sebenarnya duniaku terlalu sosial. Tapi itulah duniaku. Aku yang pilih dan aku yang tentukan.

Adakah aku sesuai untuknya??? Jika ku teruskan... bagaikan aku menyembelih haiwan peliharaan yang tak berdosa. Terlalu zalim aku padanya.

Apa yang perlu aku lakukan??? Tiba-tiba fikiran ini buntu untuk mencari penyelesaiannya. Atau mungkinkah semua ini salah aku??? Ya memang salah aku... kerana aku terlalu zalim...

4 comments:

Anonymous said...

salam...2 dunia berbeza? setahu aku dunia sama je...ada satu...LOL :0.. dari ape yang aku baca kau mcm frust je dgn 'dia'. untung la dpt 'dia' dari dunia yg suci dan mulia. kurang sikit dosa kau. xelok menolak tuah. maafla masuk campur pula. mengikut pengalaman aku, setiap perkara takkan selesai sebelah pihak aje. perlu kedua2 belah pihak. so buat ape nak bingung2. terus terang je kat 'dia'. selesai masalah. ko lelaki kena kuat. kalau tak nak 'dia' pass kt aku.

Anonymous said...

salam..fikirlah dengan sebaiknya gunakan anugerah akal y tlh diberikan..jgn terburu-buru membuat keputusan dlm 4 keadaan;- letih,marah,lapar & terlalu gembira. dekatkan diri dgn pencipta..minta pertolonganNya..manusia mmg dicipta dengan kelebihan & kekurangannya..ape pun keputusan yg diambil,jgn menyesal di kemudian hari..kuatkan semangatmu utk menempuh cabaran & dugaan y mendatang..
semoga dirimu sentiasa tenang & bahgia,dilimpahi rahmatNya,serta dipermudahkan dlm setiap urusan..

Aliya Azmi said...

apa ni ali???

hans said...

adoi....xpaham aku sastera mara nih...
straight forward lah oit...
hahaha