Sunday, February 8, 2009

7 Feb 2009.

Jam menunjukkan 9.30 malam. Aku termenung di tangga jejantas Melaka Sentral kesorangan. Menanti,
merenung
dan memikirkan sesuatu yang aku rasa… emmm tak tahu nak cakap mcm maner. Mungkin ada yang terfikir, apa yang aku buat malam-malam dekat pusat Bandar sorang-sorang? Gila ker??? Tabiat ama datang kembali… ada kalanya aku rasa aku selesa berada sorang diri, merenung tanpa arah tujuan dan berjalan tak tentu hala.

Sempat juga merakam gambar sendiri di sini, walaupun hanya menggunakan camera laptop yang tak seberapa ini. Mata-mata dari kereta merenung. Lantaklah, aku punya hal orang lain nak sibuk buat aper? Janji aku happy. Padahal tengah tunggu seseorang yang entah bila akan muncul. Janji pukul 8 nak amik kat MC tapi sampai sekarang tak nampak batang hidung.

Bagi melepaskan kebosanan setelah berjalan-jalan di TESCO dan makan sushi yang selama ini aku idamkan, akhirnya aku mengambil keputusan untuk mencoret. Nasib baik bawak laptop. Kalau tak, tak tau nak tulis atas apa dan guna apa. Mungkin terpaksa menggunakan air liur dan mencoret di atas batu tangga ini.

Takut gak manalah tau ada yang nak culik aku ker, nak buat apa-apa yang tak elok ker… Walaupun tempat ni bising dengan hiruk pikuk Bandar Melaka tapi… mintak-mintak tak ada apa yang jadi pada diri ini. Ya Allah bantulah hambaMu ini… semoga dijauhkan dari sebarang mala petaka yang tidak diingini.

Tak tahu apa nak dicoretkan lagi. Tak per lah sambung kemudian ok. Biarlah aku teruskan menungan aku… mane lah tau tetiba muncul puteri yang akan bawa aku ke istananya… boleh gak jadi raja. Huhuhu.

2 comments:

DaNnY oCeaN said...

wah ali... ayat2 kau, extravanganza sangat.. menggunakan air liur dan mencoret di atas batu tangga.

hans said...

saper nak culik ko???
orang gila kah?
haha