Saturday, April 18, 2009

AAAHHHHHH

18 April 2009...

Hari ini dalam sejarah...

Apabila aku kehilangan dompet dan syukur akhirnya bertemu kembali...

Nak dijadikan cerita, lepas overnight kitorang (aku, ben didi, & nini) nak pergi breakfast kat Sungai Petai...

Tapi bila keluar dari kereta aku raba poket...
"DOMPET AKU TAK ADA!!!"

Lepas tu kami teruslah breakfast walaupun dompet aku takder...

Lepas tu murahlah rezeki kami bila tetiba Kak Jammy datang beli sarapan. Tanpa di sangka akak yang amik order tadi datang bawak calculator and kira makanan kami. Dia cakap ada orang nak belanja. Syukur alhamdullah.

Tapi entah macam ner... entah jurus aper yang Kak Jammy guna, kitorang boleh tak perasan. Tau-tau Kak Jammy dah masuk dalam kereta dan berlalu dengan senyuman juga "tata".

Kemudian kami dengan segeranya pergi ke Balai Polis Rembia konon nak buat report. Tapi officer tu macam nak tak nak jer amik report. Lepas tu tak friendly plak tu... Semua polis memang macam tu ker???

Lepas semua keterangan aku berikan, dia pun buat call ke Balai Polis Tanjung Kling. Sebab dekat situlah aku suspek dompet aku hilang.

Akhirnya dompet aku dijumpai disana. Apa lagi dengan segera aku bergegas ke sana... Sampai di sana aku terus menuntut balik dompet tu. Nasib baik tak der paper yang hilang even RM2 aku dapat tu. Still dalam kedudukan yang sama. Cuma document lain dia selit ke dalam sikit la.

Balik tu semua orang tidur... sakit hati betul... Kate nak overnight. Tak yah la tidur. Tapi akhirnya aku jugak yang tak tidur. Yang lain semua dah berdengkur.

Dah la tak tau nak cita aper lagi... Next time sambung lagi la. N dickie nanti aku bawak ko makan kat curry house tu..

2 comments:

Aliya Azmi said...

wah. sape jumpa? :)
u're lucky, man!

DicKiE aDaMs said...

dah grad dah pun... xbwk pun! sentap!